Valsts zemes dienests

Valsts zemes dienests (turpmāk – Dienests) ir tieslietu ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas izveidota un darbojas saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta apstiprināto “Valsts zemes dienesta nolikumu” (20.12.2011.), un savas kompetences ietvaros pārzina zemes kā nacionālās bagātības un ar to saistīto objektu valsts uzskaiti un pārraudzību, lai nodrošinātu tās sekmīgu izmantošanu un aizsardzību.

Atbilstoši nolikumam Dienestam ir šādas funkcijas:

  • nodrošināt Nekustamā īpašuma valsts kadastra darbību;
  • nodrošināt Valsts adrešu reģistra darbību;
  • nodrošināt Apgrūtināto teritoriju informācijas sistēmas darbību;
  • nodrošināt Augstas detalizācijas topogrāfiskās informācijas centrālās datubāzes darbību;
  • veikt nekustamo īpašumu kadastrālo vērtēšanu;
  • piedalīties valsts politikas īstenošanā zemes reformas jomā;
  • veikt būvju un telpu grupu kadastrālo uzmērīšanu.

Saskaņā ar Valsts zemes dienesta vīziju, misiju un vērtībām Dienests ir noteicis prioritātes un stratēģiskās attīstības mērķus un uzdevumus 2015. / 2016. gadam. Lai sasniegtu mērķus, izvērtēti iekšējie un ārējie faktori, priekšrocības, trūkumi un definēti galvenie uzdevumi prioritārajos darbības virzienos.

Valsts zemes dienesta Ētikas kodekss

Dienesta Ētikas kodekss nosaka ētikas pamatprincipus, lai uzlabotu Dienesta darba kultūru un vairotu sabiedrības uzticību Dienestam, interešu konflikta risinājumus, darbinieku un ierēdņu tiesības un pienākumus un atbildību par Ētikas kodeksa neievērošanu. 

Valsts zemes dienesta Ētikas kodekss (366 KB; PDF)

Valsts zemes dienesta klientu apkalpošanas standarts

Klientu apkalpošanas standarts nosaka Dienesta klientu apkalpošanas pamatprincipus, prasības informācijas izvietošanai  un darba vietas iekārtojumam, konsultāciju sniegšanai pa tālruni un elektronisko pastu, kā arī kritērijus klientu apkalpošanas kvalitātes novērtēšanai, lai nodrošinātu uz klientu orientētu efektīvu apkalpošanu, veicinātu un nepārtraukti pilnveidotu vienotu klientu apkalpošanas kvalitāti darbā ar dažādām klientu grupām neatkarīgi no pakalpojuma sniegšanas vietas.

Klientu apkalpošanas standarts (388 KB; PDF)

Saistītie resursi