Valsts zemes dienests maina klientu apkalpošanas kārtību

Valsts zemes dienests maina klientu apkalpošanas kārtību
Valsts Zemes dienests no 16. marta – 14. aprīlim maina pakalpojumu sniegšanas kārtību, pamatojoties uz valdības lēmumu "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu".

Pamatojoties uz Ministru kabineta 2020. gada 12. marta rīkojumu Nr. 103 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu”, no pirmdienas, 16. marta līdz 14. aprīlim Dienesta klienti pakalpojumus varēs pieteikt attālināti – elektroniski portālā Kadastrs.lv  un Latvija.lv, sūtot iesniegumu uz oficiālo e adresi vai elektronisko pastu. Savukārt pakalpojumus saņemt varēs elektroniski portālā Kadastrs.lv sadaļā Mans konts. Elektroniski dokumentus varēs saņemt arī uz e-adresi un  e-pastu kā arī klients varēs saņemt dokumentus izmantojot Latvijas pasta pakalpojumus (pakalpojumu apmaksā klients). Dienesta klientu apkalpošanas speciālisti sniegs konsultācijas pa tālruni un e-pastu. Saziņas kontakti ir norādīti  tīmekļa vietnē.

Īpaša kārtība noteikta papīra dokumentu saņemšanai no mērniecībā sertificētām personām datu reģistrācijai vai aktualizācijai Kadastra informācijas sistēmā. Kārtība paredz, ka mērnieki dokumentus varēs iesniegt klātienē Dienesta klientu apkalpošanas centros, pirms tam elektroniski vai telefoniski sazinoties ar attiecīgu klientu apkalpošanas speciālistu un vienojoties par dokumentu iesniegšanas vietu un laiku.

Dienests papildus ir pārskatījis būvju kadastrālās uzmērīšanas pakalpojumu sniegšanas kārtību, un līdz 31. martam (ieskaitot), aptur pieņemtos un izpildē esošos pasūtījumus dzīvojamo māju (privātmāju) un telpu grupu (dzīvokļu) kadastrālajai uzmērīšanai. Dienests pieņemtos un izpildē esošos pasūtījumus inženierbūvju, nedzīvojamo ēku, dzīvojamo māju jaunbūvju, t.sk. telpu grupu kadastrālajai uzmērīšanai, izpildīs,  ja klients pamatos nepieciešamību veikt šo būvju vai telpu grupu kadastrālo uzmērīšanu ārkārtējās situācijas laikā, un papildus iesniegs rakstisku apliecinājumu, ka pats un ģimene nav pēdējo 14 dienu periodā bijuši ārvalstīs un nav bijuši kontaktā ar COVID-19 saslimušajiem vai kontaktpersonām, objektā neuzturas cilvēki (tai skaitā celtnieki) un jaunbūve nav apdzīvota. Šobrīd apzinām iespējas kā nodrošināt dienesta darbinieku drošību, kuri var nonākt kontaktā ar COVID-19 vīrusa skartajiem, lai varētu organizēt turpmāko būvju kadastrālās uzmērīšanas pakalpojumu sniegšanas kārtību.

Dienests uz ārkārtas situācijas laiku privātpersonu konsultācijas tiks sniegtas elektroniski info@vzd.gov.lv  vai zvanot uz Dienesta klientu apkalpošanas centru tālruņiem.

Saistītie resursi