Pasūtījuma izpildes nosacījumi

VZD iersosināta pasūtījuma izpildes nosacījumi

 Pasūtījuma izpildes uzsākšana un termiņš

VZD uzsāk pasūtījuma izpildi nākamajā darba dienā pēc tam, kad pieņemts pasūtījums un klients ir apmaksājis priekšapmaksas rēķinu un kancelejas nodevu par zemesgrāmatā veicamajām darbībām, ja to paredz izvēlētais pakalpojums. 

Ja pasūtījuma plānotais izpildes datums iekrīt brīvdienā vai svētku dienā, tad tas tiek pārcelts uz nākamo darba dienu.   

Ja vienas pasūtījuma daļas ietvaros jāveic vairāki secīgie pakalpojumi, pakalpojumu kopējais izpildes termiņš tiek summēts. 

Ja pasūtījuma saņemšanai nepieciešamos dokumentus jāpārsūta uz citu VZD klientu apkalpošanas vietu,  dokumentu piegādes laiks netiek ieskaitīts pasūtījuma izpildes termiņā.  

Maksa un norēķinu kārtība

Maksu par VZD sniegtajiem pakalpojumiem un  kārtību, kādā klients maksā par VZD sniegtajiem maksas pakalpojumiem, nosaka Ministru kabineta 2015. gada 22. decembra noteikumi Nr. 787 "Valsts zemes dienesta maksas pakalpojumu cenrādis un samaksas kārtība" (turpmāk - Cenrādis).

Par VZD maksas pakalpojumiem klientam tiek izrakstīts priekšapmaksas rēķins:

  • pilnā apmērā, ja pieprasīts pakalpojums, kura maksu veido viena Cenrādī norādītā cena;
  • 50 % apmērā no prognozētās maksas, kuru aprēķina atbilstoši klienta iesniegtajiem datiem par uzmērāmo objektu, pieprasot būves kadastrālās uzmērīšanas pakalpojumus. Prognozētās maksas apmērs var atšķirties no gala rēķinā norādītās summas;
  • Cenrādī norādītā pakalpojuma elementa vienas mērvienības cenas apmērā, ja pieprasīts pakalpojums, kura maksu veido vairāku Cenrādī norādīto pakalpojumu elementu cenas un daudzuma reizinājuma summa.

Klients samaksā priekšapmaksu pirms pakalpojuma izpildes uzsākšanas, izņemot speciāli noteiktos gadījumus līguma ietvaros.

Ja pakalpojuma pasūtīšanas laikā nav iespējams noteikt precīzu samaksu par pasūtījumu, tad atlīdzībai par pasūtījuma izpildi tiek sagatavots gala rēķins pēc faktiski veiktā darba apjoma, kuru VZD nosūta klientam kopā ar informāciju par pakalpojuma izpildi uz klienta norādīto elektroniskā pasta adresi.  Ja iesniegumā nav norādīta elektroniskā pasta adrese, tad uz klienta iesniegumā norādīto tālruņa numuru (īsziņas veidā) nosūta informāciju par pasūtījuma izpildi.

Klients VZD izsniegto rēķinu var apmaksāt klātienē, izmantojot tiešsaistes maksājumus (POS terminālu) vai ar maksājumu pakalpojumu sniedzēja  (bankas vai Latvijas pasta) starpniecību.

VZD neatbild par kredītiestāžu vai Latvijas pasta pakalpojumu izcenojumiem un to piemērošanu maksai par VZD sniegtajiem pakalpojumiem.

icon_3.png Veicot maksājumu ar maksājumu pakalpojumu sniedzēja starpniecību, gala rēķina apmaksa VZD kontā tiek ieskaitīta ar laika nobīdi. Lai pasūtījuma materiālus saņemtu rēķina apmaksas dienā,  lūdzam maksājumu veikšanai izmantot klientu apkalpošanas vietās pieejamos tiešsaistes maksājuma pakalpojumus (POS termināli)

VZD izrakstītais rēķins uzskatāms par apmaksātu, kad tajā norādītā summa Ministru kabineta noteiktajā kārtībā ir atzīta par saņemtu valsts budžetā.

Ja pēc klienta vai VZD iniciatīvas ir anulēts pakalpojums, VZD no klienta iemaksātās summas sedz izmaksas, kas radušās līdz pakalpojuma anulēšanai. Ja klienta iemaksātās summas nesedz izpildīto darbu izmaksas, VZD izraksta klientam rēķinu, bet, ja klienta iemaksātā summa pārsniedz izpildīto darbu izmaksas, VZD lūdz klientu iesniegt iesniegumu par naudas atmaksu.

Klienta tiesības un pienākumi pakalpojuma izpildes procesā

Klientam ir šādas tiesības:

  • klientam ir tiesības saņemt informāciju par pakalpojuma izpildes gaitu un termiņiem, VZD sniegtajiem pakalpojumiem, apmaksas kārtību. Minēto informāciju klients var saņemt klātienē jebkurā VZD klientu apkalpošanas centrā vai zvanot uz informatīvo tālruni 67038800;
  • klientam ir tiesības 30 (trīsdesmit) kalendāra dienu laikā pēc rēķina izrakstīšanas iesniegt VZD ģenerāldirektoram pretenziju par rēķinā norādīto pakalpojumu maksu. Šādas pretenzijas iesniegšana neatbrīvo klientu no pienākuma veikt rēķina apmaksu tajā norādītajā termiņā;
  • atbilstoši Cenrādī noteiktajam, klientam ir tiesības rakstveidā atteikties no pakalpojuma;
  • ja klients pakalpojuma izpildes rezultātā sagatavotajos materiālos konstatē kļūdas, nepilnības vai citas nesakritības, klientam ir tiesības par to iesniegt rakstveida iesniegumu. Ja VZD konstatē, ka minētās kļūdas radušās VZD vainas dēļ, VZD par saviem līdzekļiem veic pakalpojuma izpildes rezultātā sagatavoto materiālu labošanu.

Klientam ir šādi pienākumi:

  • klientam ir pienākums savlaicīgi iesniegt VZD pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus, tajā skaitā VZD  pieprasīto informāciju un dokumentus;
  • lai nodrošinātu kvalitatīvu un savlaicīgu pakalpojumu sniegšanu, klientam ir pienākums neveikt darbības, kas kavē vai varētu kavēt pasūtījuma izpildi, jāiesaistās VZD vai klienta konstatēto problēmu novēršanā;
  • būves kadastrālās uzmērīšanas pakalpojumu izpildē, klientam ir pienākums nodrošināt VZD darbinieku (arī transporta) brīvu piekļūšanu uzmērāmajam objektam, kā arī nodrošināt, ka VZD darbiniekam netiek traucēta kadastrālās uzmērīšanas darbību veikšana.

VZD tiesības un pienākumi

 VZD ir šādas tiesības pakalpojuma izpildes procesā:

  • VZD ir tiesības vienpersoniski apturēt pakalpojuma izpildi vai pagarināt pakalpojuma izpildes termiņu, ja pakalpojuma izpildei trūkst nepieciešamie dokumenti vai būves kadastrālās uzmērīšanas pakalpojumiem nav nodrošināta VZD darbinieku un to transporta brīva piekļūšana uzmērāmajam objektam vai citādi tiek traucēta objekta kadastrālā uzmērīšana;
  • VZD ir tiesības anulēt pakalpojumu, ja 30 (trīsdesmit) kalendāra dienu laikā pēc priekšapmaksas rēķina izrakstīšanas, klients nav veicis tā apmaksu vai, ja pakalpojuma izpilde nav iespējama no VZD neatkarīgu iemeslu dēļ;
  • VZD ir tiesības nodot klienta datus parādu piedziņas pakalpojuma sniedzējam, ja klients VZD izrakstītos rēķinus nav samaksājis tajā noteiktajos termiņos. Zaudējumus, kas VZD rodas parādu piedziņas procesā sedz klients.

VZD ir šādi pienākumi pakalpojuma izpildes procesā:

  • VZD nekavējoties informē klientu par apstākļiem, kas traucē vai varētu traucēt pakalpojuma savlaicīgu un kvalitatīvu izpildi, kā arī, ja pakalpojuma izpildei klientam ir jāveic papildus pasūtījumi;
  • būves kadastrālās uzmērīšanas pakalpojuma izpildē, savlaicīgi informēt klientu par VZD darbinieku ierašanos uzmērāmajā objektā, norādot VZD darbinieka vārdu un uzvārdu, kontakttālruni un darbībām, kuras attiecīgais VZD darbinieks veiks.

Pasūtījuma izpildes rezultātā sagatavoto materiālu saņemšana

 Klients vai tā pilnvarotā persona pakalpojuma izpildes rezultātā sagatavotos materiālus saņem tikai pēc tam, kad ir veikta gala rēķina apmaksa un tajā norādīta summa Ministru kabineta noteiktajā kārtībā ir atzīta par saņemtu valsts budžetā. Ja klients nav samaksājis citus VZD iepriekš izrakstītos rēķinus par citiem pakalpojumiem, klientam netiek izsniegti pakalpojuma izpildes rezultātā sagatavotie materiāli.

 
Klients saņem pasūtījumu izpildes rezultātā sagatavotos materiālus portāla Kadastrs.lv sadaļā "Mans portāls"=> "Mans konts" un / vai iesniegumā par pasūtījumu norādītajā veidā. Ja klients minētos materiālus saņem klātienē, klientam jāuzrāda personu apliecinošs dokuments (pase vai personas apliecība (ID karte)) un pilnvaras oriģināls, ja minētos materiālus saņem pilnvarotā persona.
 
Apliecības, kas saskaņā ar "Personu apliecinošu dokumentu likumu" nav personu apliecinošs dokuments (piemēram: autovadītāja apliecība), pasūtījumu saņemšanai nav derīgas un VZD  pasūtījumu izpildes rezultātā sagatavotos materiālus neizsniegs.

Klients apņemas 90 (deviņdesmit) kalendāra dienu laikā saņemt pakalpojuma izpildes rezultātā sagatavotos materiālus. Ja klients šajā termiņā neizņem pakalpojuma izpildes rezultātā sagatavotos materiālus, VZD nav pienākums tos uzglabāt. Šādā gadījumā klients nav tiesīgs prasīt summas, ko samaksājis par pakalpojuma izpildi, atmaksu

 

Rajona (pilsētas) tiesā ierosināta VZD pasūtījuma izpildes nosacījumi

 Pasūtījuma izpildes uzsākšana un termiņš

VZD uzsāk rajona (pilsētas) tiesā ierosināta VZD pasūtījuma (turpmāk – VZD pasūtījums) izpildi nākamajā darba dienā pēc tam, kad klients ir apmaksājis viņam izsniegto priekšapmaksas rēķinu par VZD maksas pakalpojumu un VZD no Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas saņemts paziņojums, ka nostiprinājuma lūgums ir pieļaujams.

VZD pasūtījuma izpildi veic normatīvajā aktā par kadastra objekta reģistrāciju un kadastra datu aktualizāciju noteiktajā termiņā.

Maksa un norēķinu kārtība

Maksu par VZD sniegtajiem pakalpojumiem un kārtību, kādā klients maksā par VZD sniegtajiem maksas pakalpojumiem, nosaka Ministru kabineta 2015. gada 22. decembra noteikumi Nr.787 "Valsts zemes dienesta maksas pakalpojumu cenrādis un samaksas kārtība" (turpmāk – VZD cenrādis).

Par VZD maksas pakalpojumu klientam tiek sagatavots priekšapmaksas rēķins pilnā apmērā.

Klients par VZD maksas pakalpojumu maksā tikai pēc VZD priekšapmaksas rēķina saņemšanas.

Ja VZD pakalpojuma izpildes laikā  konstatē, ka atbilstoši nostiprinājuma lūgumam piemērojama cita maksa, kā bija norādīts priekšapmaksas rēķinā, tad VZD sagatavo gala rēķinu, kuru  nosūta klientam kopā ar informāciju par pakalpojuma izpildi uz klienta norādīto elektroniskā pasta adresi.  Ja iesniegumā nav norādīta elektroniskā pasta adrese, tad uz klienta iesniegumā norādīto tālruņa numuru (īsziņas veidā) nosūta informāciju par sagatavo gala rēķinu un  pasūtījuma izpildi.

Klients VZD izsniegto rēķinu var apmaksāt:

  • ar maksājumu pakalpojumu sniedzēja (bankas vai Latvijas pasta) starpniecību, maksājuma mērķī norādot VZD rēķina numuru.

VZD neatbild par kredītiestāžu vai Latvijas pasta pakalpojumu izcenojumiem un to piemērošanu maksai par VZD sniegtajiem pakalpojumiem.

VZD izrakstītais rēķins uzskatāms par apmaksātu, kad tajā norādītā summa Ministru kabineta noteiktajā kārtībā ir atzīta par saņemtu valsts budžetā.

Veicot maksājumu ar maksājumu pakalpojumu sniedzēja starpniecību, rēķina apmaksa VZD kontā tiek ieskaitīta ar laika nobīdi. Lai VZD pasūtījuma izpilde uzsāktos nākamajā darba dienā pēc Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas paziņojuma, ka nostiprinājuma lūgums ir pieļaujams, saņemšanas VZD, lūdzam maksājumu veikt klātienē rajona (pilsētas) tiesā, izmantojot POS termināli.

Klienta tiesības un pienākumi VZD pasūtījuma izpildes procesā

Klientam ir šādas tiesības:

  • Klientam ir tiesības saņemt informāciju par VZD pasūtījuma izpildes gaitu un termiņiem, apmaksas un atmaksas kārtību. Minēto informāciju klients var saņemt klātienē VZDklientu apkalpošanas centrā vai zvanot uz VZD informatīvo tālruni 67038800.
  • Klientam ir tiesības 30 (trīsdesmit) kalendāra dienu laikā pēc rēķina izrakstīšanas iesniegt VZD ģenerāldirektoram pretenziju par rēķinā norādīto pakalpojuma maksu. Šādas pretenzijas iesniegšana neatbrīvo klientu no pienākuma veikt rēķina apmaksu tajā norādītajā termiņā.
  • Klientam ir tiesības rakstveidā atsaukt nostiprinājuma lūgumu, t.sk. VZD pasūtījuma izpildi līdz kadastra objekta vai kadastra datu reģistrācijai vai kadastra datu aktualizācijai Kadastra informācijas sistēmā, iesniegumu adresējot rajona (pilsētas) tiesai un VZD. Iesniegumu par nostiprinājuma lūguma atsaukumu var iesniegt rajona (pilsētas) tiesā personiski vai elektroniski, to parakstot ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu. Iesniegumu par nostiprinājuma lūguma atsaukumu iesniedz visi nostiprinājuma lūdzēji kopā.
  • Klientam ir tiesības VZD vai rajona (pilsētas) tiesā iesniegt VZD adresētu naudas atmaksas iesniegumu, ja:
    • klients saņem rajona (pilsētas) tiesas lēmumu par to, ka nostiprinājuma lūgums atstāts bez ievērības vai nav apmierināms, vai;
    • klients atsaucis nostiprinājuma lūgumu līdz kadastra objekta vai kadastra datu reģistrācijai vai kadastra datu aktualizācijai Kadastra informācijas sistēmā.

Klientam ir šādi pienākumi:

  • Klientam ir pienākums savlaicīgi, bet ne vēlāk kā 30 (trīsdesmit) kalendāra dienu laikā pēc VZD priekšapmaksas rēķina izrakstīšanas veikt tā apmaksu;
  • Klientam ir pienākums savlaicīgi iesniegt VZD pasūtījuma izpildei nepieciešamos dokumentus, tajā skaitā VZD  pieprasīto informāciju un dokumentus;
  • Lai nodrošinātu kvalitatīvu un savlaicīgu pakalpojumu sniegšanu, klientam ir pienākums neveikt darbības, kas kavē vai varētu kavēt VZD pasūtījuma izpildi, jāiesaistās VZD vai klienta konstatēto problēmu novēršanā.

VZD tiesības un pienākumi VZD pasūtījuma izpildes procesā

VZD ir šādas tiesības:

  • VZD ir tiesības pagarināt VZD pasūtījuma izpildes termiņu, ja VZD pasūtījuma izpildei trūkst nepieciešamie dokumenti;
  • VZD ir tiesības anulēt pakalpojumu, ja:
    • 30 (trīsdesmit) kalendāra dienu laikā pēc priekšapmaksas rēķina izrakstīšanas, klients nav veicis tā apmaksu, vai;
    • VZD pasūtījuma izpilde nav iespējama VZD neatkarīgu iemeslu dēļ. Piemēram, no Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas saņemta informācija, ka nostiprinājuma lūgums nav pieļaujams.
  • Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 55. pantā noteiktajos gadījumos VZD ir tiesības pieņemt lēmumu atteikt kadastra objekta vai kadastra datu reģistrāciju vai kadastra datu aktualizāciju Kadastra informācijas sistēmā, par to piemērojot samaksu atbilstoši VZD cenrādim.
  • VZD ir tiesības nodot klienta datus parādu piedziņas pakalpojuma sniedzējam, ja klients VZD izrakstītos gala rēķinus nav samaksājis tajā noteiktajos termiņos. Zaudējumus, kas VZD rodas parādu piedziņas procesā, sedz klients.

VZD ir šādi pienākumi:

  • VZD nekavējoties informē klientu par apstākļiem, kas traucē vai varētu traucēt VZD pasūtījuma savlaicīgu un kvalitatīvu izpildi;
  • VZD ir pienākums anulēt pakalpojumu, ja klients rakstveidā atsaucis nostiprinājuma lūgumu līdz kadastra objekta vai kadastra datu reģistrācijai vai kadastra datu aktualizācijai Kadastra informācijas sistēmā un, pēc VZD adresēta iesnieguma par naudas atmaksu saņemšanas, atmaksāt klienta samaksāto naudas summu pilnā apmērā atbilstoši VZD cenrādim.

VZD atteikuma lēmuma saņemšana

VZD lēmumu atteikt kadastra objekta vai kadastra datu reģistrāciju vai kadastra datu aktualizāciju Kadastra informācijas sistēmā VZD klientam izsniedz klienta oficiālajā e-adresē (ja tā ir aktivizēta) vai nosūta pa pastu uz nostiprinājuma lūgumā norādīto nostiprinājuma lūdzēja adresi.

 

Veidlapas

VZD ierosināta pakalpojuma veidlapas:

Rajona (pilsētas) tiesā ierosināta pakalpojuma veidlapas*:

  • Nostiprinājuma lūguma formas:
    • Nostiprinājuma lūgums ēku (būvju) kā patstāvīga būvju īpašuma ierakstīšanai zemesgrāmatā un reģistrācijai Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā;
    • Nostiprinājuma lūgums nekustamā īpašuma sadalīšanai vai nekustamā īpašuma izveidošanai no vairāku nekustamo īpašumu sastāvā esošiem objektiem un izmaiņu reģistrācijai Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā;
    • Nostiprinājuma lūgums ēku, ūdens lietošanas vai ceļa servitūta vai šīs tiesības nodrošinājuma nostiprināšanai vai grozīšanai un reģistrācijai Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā
  • Iesnieguma par nostiprinājuma lūguma atsaukumu (adresējams rajona (pilsētas) tiesai un VZD)
  • Iesnieguma par naudas atmaksu (adresējams VZD)
  • Iesnieguma par valsts un/vai kancelejas nodevas atmaksu (adresējams rajona (pilsētas) tiesai)

* Veidlapas pieejamas rajona (pilsētas) tiesā, VZD klientu apkalpošanas centros.

Saistītie resursi