Dizaina darbnīcā kopā ar iesaistītām iestādēm meklējām risinājumus par vienotā būvniecības un nekustamā īpašuma reģistrācijas procesa ieviešanu

Mūsu pārliecība –  tikai kopīgi strādājot pie vienota mērķa var panākt labāko rezultātu! Lai izpratne par mērķi būtu vienota visām iesaistītajām iestādēm, ir vajadzīgas sarunas un diskusijas, kurās izkristalizējas pati problēma, lielākie izaicinājumi un galvenie principi.

Valsts zemes dienests 21. augustā organizēja dizaina darbnīcu par vienotā būvniecības un nekustamā īpašuma reģistrācijas procesa ieviešanu. Tās ietvaros kopā ar Tieslietu ministrijas un Tiesu administrācijas ekspertiem:

  • diskutējām par svarīgākajām izmaiņām procesos, kam būtu jābūt līdz ar vienotā būvniecības un nekustamā īpašuma reģistrācijas procesa ieviešanu 2026.gada 1.janvārī;
  • identificējām lielākos izaicinājumus un meklējām labākos risinājumus tiem.

Darbnīcas rezultātā kopīgi vienojāmies par galvenajiem principiem un soļiem, kas jāņem vērā turpmākajā darbā. Jau drīzumā tiksimies atkal, lai padziļināti strādātu jau pie nākamajiem jautājumiem šī procesa transformācijā.
 
Īsi par dizaina darbnīcas problēmjautājumu:
 
Lai vienkāršotu procesus un mazinātu birokrātiju jomās, kas saistītas ar nekustamo īpašumu, Valsts zemes dienests strādā pie vienotā būvniecības un nekustamā īpašuma reģistrācijas procesa ieviešanas. Tas sāktos ar būvniecības ieceres ierosināšanu un noslēgtos līdz ar būves ierakstīšanu Zemesgrāmatā. Mērķis ir primāri datus iegūt no informācijas sistēmām datu apmaiņas veidā un mazāk visā procesa laikā lieki traucēt klientu.
 
Esošajā situācijā klientam ir jāvēršas pie trīs iestādēm ar trīs iesniegumiem – būvvaldē, Valsts zemes dienestā un Zemesgrāmatā. Turklāt nereti klientam ir jāpārzina arī ļoti specifiski jautājumi, uz kuriem tikai jomas speciālists var atbildēt.
 
Lai izskaustu liekās darbības un mazinātu birokrātiju, Valsts zemes dienests kopā ar citām iesaistītajām iestādēm ir uzsācis šī procesa transformāciju.