Atjaunināts: 07.09.2024.
Pakalpojumu var pasūtīt:
- būves, telpu grupas īpašnieks, ja tāda nav - tiesiskais valdītājs;
- kopīpašuma gadījumā – visi kopīpašnieki kopā vai kāds no kopīpašniekiem uz pilnvarojuma pamata;
- apbūves tiesīgais, ja uz apbūves tiesības, kas ierakstīta zemesgrāmatā, pamata uzcelta nedzīvojama ēka
- persona, kurai šādas tiesības vai pienākumus ir noteikusi tiesa vai kurai ar tiesas nolēmumu ir atzītas īpašuma tiesības;
- persona, kura iesniegumā zvērinātam notāram ir izteikusi gribu pieņemt mantojumu, uzrādot šā iesnieguma norakstu;
- valsts institūcija vai pašvaldība, kurai likumā par attiecīgā nekustamā īpašuma atsavināšanu sabiedrības vajadzībām uzlikts pienākums atsavinātos nekustamos īpašumus ierakstīt zemesgrāmatā;
- cita persona, kurai likumā noteiktas šādas tiesības;
- vietējā pašvaldība (ja tā nav kadastra subjekts), lai administrētu nekustamā īpašuma nodokli;
- iepriekš minēto personu pilnvarota persona.
Saņemt pakalpojumu
Dienests sagatavo kadastra dokumenta statusam atbilstošu kadastrālās uzmērīšanas lietu, neapsekojot ēku vai telpu grupu apvidū, šādos gadījumos:
- aktuālu telpu grupas kadastrālās uzmērīšanas lietu sagatavo no kadastra dokumentam atbilstošas ēkas kadastrālās uzmērīšanas lietas pēc kadastrālās uzmērīšanas darbu veikšanas ēkā. Telpu grupas plānu sagatavo no digitālā veidā vektordatu formā sagatavota ēkas stāva plāna atbilstoši ēkas stāva plānā esošai informācijai par telpu grupu;
- aktuālu ēkas kadastrālās uzmērīšanas lietu sagatavo, ja ir veikta ēkas kadastrālā uzmērīšana, un kopš pēdējās kadastrālās uzmērīšanas:
- ir mainījušies tikai tie ēku raksturojošie dati, kas nav saistīti ar būvdarbu veikšanu ēkā (piemēram, aktualizēts ēkas / telpu grupas lietošanas veids, labiekārtojumi, ēkas vai telpu nosaukumi);
- nav mainījušies ēku (būvi) raksturojošie dati, bet sagatavotā kadastrālās uzmērīšanas lieta neatbilst kadastra dokumenta statusam, jo ēkas vai telpu grupas grafiskais plāns iepriekš sagatavots manuāli papīra formā. Šajā gadījumā Dienests grafisko plānu sagatavo digitālā veidā.
Maksājumi
Pozīcija | Cena |
---|---|
kadastrālās uzmērīšanas lietas sagatavošana (vienas būves vai telpu grupas lieta) |
29.95 EUR |
pasta sūtījuma noformēšana (viens pasta sūtījums) | 1.87 EUR |
dokumentu kopiju caurauklošana, numurēšana, apliecināšana (viens caurauklots dokuments) | 6.23 EUR |
informācijas izsniegšana papīra formā, ja dokumenta apjoms pārsniedz 10 lapas (par katrām 10 lapām) | 3.01 EUR |
informācijas izsniegšana lielformāta (A0, A1, A2) papīra formā (viena lapa) | 14.97 EUR |
pakalpojuma pasūtīšana, neizmantojot tiešsaistes formu, vai saņemšana klātienē vai pa pastu (viens pieprasījums) | 6.86 EUR |
datu elektroniskā apstrāde un sagatavošana digitālā formā (viena stunda) | 34.29 EUR |
Pakalpojuma cenai papildus pieskaita maksu par sagatavoto dokumentu vai citu materiālu nosūtīšanu pakalpojuma pieprasītājam saskaņā ar pasta sūtījumu piegādātāja spēkā esošajiem izcenojumiem.
Lai saņemtu pakalpojumu ir jāiesniedz šādi dokumenti:
- iesniegums par kadastrālās uzmērīšanas lietas sagatavošanu;
- ja Kadastrā nav reģistrēti īpašuma tiesības apliecinoši dokumenti, tad iesniedz kādu no likumā “Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās” noteiktajiem dokumentiem, kas apliecina ēkas vai telpu grupas tiesisko iegūšanu;
- iesnieguma par mantojuma pieņemšanu noraksts, ja persona iesniegumā zvērinātam notāram ir izteikusi gribu pieņemt mantojumu;
- pilnvara, ja pasūtītājs ir īpašnieka vai tiesiskā valdītāja pilnvarotā persona.
Pakalpojumu iespējams pasūtīt:
- izmantojot portālā Kadastrs.lv pieejamo e-pakalpojumu “Pieteikums Valsts zemes dienesta pakalpojumam”. Šajā gadījumā informācijas pieprasījumu var neparakstīt ar elektronisko parakstu, jo ir veikta personas elektroniskā identifikācija. Pieprasījumam pievieno pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus (piemēram, pilnvarojuma dokumentu), kas noformēti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu;
- pa e-pastu uz jebkura Dienesta klientu apkalpošanas centra e-pasta adresi, iesniedzot iesniegumu un pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus elektronisku dokumenta veidā, kas ir parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu;
- Dienesta oficiālajā e-adresē, iesniedzot iesniegumu un pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus elektronisku dokumenta veidā, kas ir parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu;
- klātienē pēc iepriekšēja pieraksta jebkurā Dienesta klientu apkalpošanas centrā, uzrādot personu apliecinošu dokumentu – pasi vai personas apliecību (ID karti), bet pilnvarotai personai – arī pilnvarojuma dokumentu. Pasūtot pakalpojumu klātienē Dienesta klientu apkalpošanas centra, iesniegumu par pakalpojumu var noformēt klientu apkalpošanas konsultants. Persona uzrāda pakalpojuma izpildei nepieciešamo dokumentu oriģinālus;
- pa pastu uz jebkura Dienesta klientu apkalpošanas centra pasta adresi, nosūtot brīvas formas iesniegumu un pievienojot pakalpojuma izpildei nepieciešamo dokumentu atvasinājumus, kas apliecināti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam.
Dienests ēkas vai telpu grupas kadastrālās uzmērīšanas lietas oriģinālu sagatavo elektroniska dokumenta veidā. Ja vēlaties to saņemt papīra dokumenta veidā, Dienests sagatavos un izsniegs elektroniskā dokumenta atvasinājumu papīra dokumenta veidā, kas apliecināts normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Dokumenta atvasinājumam papīra veidā papildus piemēros maksu par pakalpojuma saņemšanu klātienē un par elektroniskā dokumenta kopijas sagatavošanu un apliecināšanu. Ja dokumenta atvasinājumu papīra veidā jānosūta pa pastu, pasūtījuma izpildes termiņā neieskaita piegādes laiku un papildus piemēro arī maksu par pasta sūtījuma noformēšanu un nosūtīšanu saskaņā ar pasta sūtījumu piegādātāja izcenojumiem.
Administratīvo aktu (piemēram, atteikuma lēmumu) sagatavo elektroniskā formā un, ja administratīvā akta nosūtīšana adresātam, izmantojot elektroniskās saziņas kanālus, nav iespējama, tad adresātam nosūtāmo eksemplāru sagatavo papīra formā
Pakalpojuma izpildes rezultātā sagatavotos dokumentus saņemsiet savā iesniegumā norādītajā veidā un vietā:
- portāla Kadastrs.lv sadaļā „Mans konts” (pakalpojuma saņēmējam datne portālā kadastrs.lv pieejama 90 kalendārās dienas;
- oficiālās elektroniskās adreses kontā (ja tas aktivizēts);
- pa pastu uz iesniegumā norādīto adresi ( pasta izdevumus apmaksā klients);
- klātienē pēc iepriekšēja pieraksta jebkurā Dienesta klientu apkalpošanas centrā. Saņemot dokumentu klientu apkalpošanas centrā, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments – pase vai personas apliecība (ID karte) un pilnvarotajai personai – arī pilnvara.