Izpildes termiņš darba dienās
5
Saņēmējs
Jebkura persona
Uzzināt vairāk
Saņemšanas ierobežojumi
-

Būvi dzēš Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastrs):

  1. pamatojoties uz ierosinātāja iesniegumu un pašvaldības būvvaldes vai citas institūcijas (piemēram, VAS “Latvijas Valsts ceļi”, Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija, Valsts vides dienests, Ekonomikas ministrija), kas veic būvvaldes funkcijas, izdotu dokumentu, kurā apliecināts, ka Kadastrā reģistrētais kadastra objekts saskaņā ar normatīvajiem aktiem būvju klasifikācijas jomā nav uzskatāms par būvi, vai pašvaldības būvvalde līdz 2020. gada 31. martam izdotā dokumentā vai Būvniecības informācijas sistēmā (BIS) ir apstiprinājusi informāciju par būves neesību. Šajos gadījumos Dienests kadastra datus aktualizēs 5 darbdienu laikā, piemērojot maksu;
  2. ja būves kadastrālajā uzmērīšanā sadalīta būve vai telpu grupa vai apvienotas divas vai vairākas būves vai telpu grupas;
  3. ja no Būvniecības informācijas sistēmas (BIS) saņemtas ziņas par būves neesību. Šajos gadījumos datu aktualizācija Kadastrā notiks automātiski, bez maksas un bez ierosinātāja iesnieguma.

Būvi dzēš Kadastrā un zemesgrāmatā, ja būve, kas jādzēš ir ierakstīta zemesgrāmatā un ir reģistrēta Kadastrā zemes un būvju īpašuma sastāvā vai ēku (būvju) īpašuma sastāvā.

Maksājumi

Pozīcija Cena
informācijas izvērtēšana un kadastra datu aktualizācija, tai skaitā ieraksta par būves vai telpu grupas dzēšanu, neveicot kadastrālo uzmērīšanu (viena veida datu aktualizācija par vienu kadastra objektu) 21.00 EUR

Pirms pakalpojuma izpildes jāmaksā zemesgrāmatu kancelejas nodeva 90 % apmērā no Zemesgrāmatu likuma 107.panta pirmās daļas 4.punktā noteiktās kancelejas nodevas likmes, t.i. par nostiprinājuma pārgrozījumu – 7,20 EUR.

Par tiesneša lēmuma apliecinātas datorizdrukas izsniegšanu pēc klienta pieprasījuma jāmaksā zemesgrāmatu kancelejas nodeva  5,00 EUR apmērā.

Informāciju par zemesgrāmatu kancelejas nodevām un rekvizītus to samaksai skatīt šeit.

Dienestā dokumentus var iesniegt:

  1. izmantojot portālā Kadastrs.lv pieejamo e-pakalpojumu “Pieteikums Valsts zemes dienesta pakalpojumam” (izņemot, ja būve jādzēš Kadastrā un zemesgrāmatā). Šajā gadījumā pieprasījumu var neparakstīt ar elektronisko parakstu, jo ir veikta personas elektroniskā identifikācija. Pieprasījumam pievieno pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus (piemēram, pilnvarojuma dokumentu), kas noformēti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu;
  2. nosūtot pa e-pastu uz jebkura Dienesta klientu apkalpošanas centra elektroniskā pasta adresi iesniegumu un pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus elektronisku dokumentu veidā, kas ir parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu;
  3. uz Dienesta oficiālās elektroniskās adreses kontu, iesniedzot iesniegumu un pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus elektronisku dokumentu veidā, kas ir parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu;
  4. pēc iepriekšēja pieraksta klātienē jebkurā Dienesta klientu apkalpošanas centrā. 

Ja būve jādzēš Kadastrā un zemesgrāmatā, tad aicinām izmantot iesnieguma būves dzēšanai, kas adresēts Dienestam un atbilstošajai tiesai,  veidlapu.

    Pēc Jūsu pieprasījuma sagatavosim apliecinājumu par kadastra objekta reģistrāciju vai aktualizāciju. Dienests apliecinājumu sagatavos elektroniski bez droša elektroniskā paraksta un laika zīmoga.  Ja apliecinājumu vēlaties saņemt papīra dokumenta veidā, papildus tiks piemērota maksa par pakalpojuma saņemšanu klātienē. Ja apliecinājumu papīra veidā vēlaties saņemt pa pastu, pasūtījuma izpildes termiņā neieskaita piegādes laiku un papildus tiks piemērota maksa par pasta sūtījuma noformēšanu un nosūtīšanu saskaņā ar pasta sūtījumu piegādātāja izcenojumiem.

    Administratīvo aktu (piemēram atteikuma lēmumu) sagatavo elektroniskā formā un, ja administratīvā akta nosūtīšana adresātam, izmantojot elektroniskās saziņas kanālus, nav iespējama, tad adresātam nosūtāmo eksemplāru sagatavo papīra formā

    Dienests pakalpojuma izpildes rezultātā izsniedzamos materiālus, izsniedz iesniegumā norādītajā veidā:

    • ievieto pakalpojuma saņēmējam portāla Kadastrs.lv  „Mans konts” (pakalpojuma saņēmējam pievienotā datne portālā Kadastrs.lv būs pieejama 90 kalendārās dienas).
    • uz klienta oficiālās elektroniskās adreses kontu (ja tāda aktivizēta);
    • pa e-pastu (dokuments, kas satur ierobežotas pieejamības informāciju, tajā skaitā fizisko personu datus, tiek aizsargāts ar paroli).
    • klātienē jebkurā Dienesta klientu apkalpošanas centrā;
    • pa pastu (dokuments tiks nosūtīts ierakstīta pasta sūtījuma veidā, ja tas saturēs ierobežotas pieejamības informāciju).


    Informācija par to kā saņemt dokumentu par tiesas pakalpojumu, ja nostiprinājuma lūgumā ir norādīts, ka ir nepieciešams, pieejama šeit.