Izpildes termiņš darba dienās
10
Saņēmējs
Jebkura persona
Uzzināt vairāk
Saņemšanas ierobežojumi
-

Izziņu par īpašuma tiesībām uz dzīvokli, mākslinieka darbnīcu vai neapdzīvojamo telpu līdz dzīvojamās mājas privatizācijai izsniedz personai, kura ieguvusi to darījuma vai mantojuma rezultātā.

Saņemot apstiprinātu izziņu par īpašuma tiesībām uz dzīvokli, mākslinieka darbnīcu vai neapdzīvojamo telpu līdz dzīvojamās mājas privatizācijai, persona tiekt atzīta par dzīvokļa, mākslinieka darbnīcas vai neapdzīvojamās telpas īpašnieku un var rīkoties ar to kā ar patstāvīgu nekustamo īpašumu.

Pakalpojuma rezultātā Kadastra informācijas sistēmā aktualizē datus par kadastra subjektu pēc darījuma veikšanas ar dzīvokli, mākslinieka darbnīcu vai neapdzīvojamo telpu līdz dzīvojamās mājas privatizācijas uzsākšanai vai mantojuma saņemšanai. Personai izsniedz īpašumu tiesību apliecinošu dokumentu – izziņu par īpašuma tiesībām līdz dzīvojamās mājas privatizācijai.

Ja dzīvojamās mājas privatizācija ir uzsākta, bet persona nav noslēgusi pirkuma līgumu paziņojumā par pirkuma līguma slēgšanu norādītajā termiņā, pēc 2013. gada 15. marta jebkādi darījumi ar dzīvokli, mākslinieka darbnīcu vai neapdzīvojamo telpu, kas nodota īpašumā līdz dzīvojamās mājas privatizācijai, ir aizliegti.

Maksājumi

Pozīcija Cena
pasta sūtījuma noformēšana (viens pasta sūtījums) 1.87 EUR
informācijas izsniegšana papīra formā, ja dokumenta apjoms pārsniedz 10 lapas (par katrām 10 lapām) 3.01 EUR

Informācija par vienu pieprasījuma objektu no informācijas sistēmām un arhīva dokumentiem (viens dokuments)

27.18 EUR

pakalpojuma pasūtīšana, neizmantojot tiešsaistes formu, vai saņemšana klātienē vai pa pastu (viens pieprasījums)

6.86 EUR

Pakalpojuma cenai papildus pieskaita maksu par sagatavoto dokumentu vai citu materiālu nosūtīšanu pakalpojuma pieprasītājam saskaņā ar pasta sūtījumu piegādātāja spēkā esošajiem izcenojumiem.

Lai saņemtu izziņu par īpašuma tiesībām līdz dzīvojamās mājas privatizācijai, ir jāizpildās šādiem nosacījumiem:

  • iepriekš ir izsniegta apliecība par īpašuma tiesībām uz dzīvokli, mākslinieka darbnīcu vai neapdzīvojamo telpu līdz dzīvojamās mājas privatizācijai un Kadastra informācijas sistēmā ir izveidots paātrināti privatizētā dzīvokļa īpašums;
  •  darījums ar īpašumu ir noticis pirms tā datuma, līdz kuram dzīvokļa īpašniekam jānoslēdz pirkuma līgums ar pašvaldības dzīvojamo māju privatizācijas komisiju pēc dzīvojamās mājas plānveida nodošanas privatizācijai;
  • īpašumam nav uzlikts atsavināšanas aizliegums vai ir saņemts dokuments, kas atļauj veikt pārreģistrāciju (piemēram, ja dzīvoklis ir ieķīlāts bankā un ir saņemta bankas piekrišana dzīvokļa īpašnieka pārreģistrācijai).

Dienestā ierosināta pasūtījuma izpildes nosacījumi

Lai saņemtu pakalpojumu, ir jāiesniedz šādi dokumenti:

  • iesniegums pakalpojuma saņemšanai (brīvā formā vai noformējot klātienē Dienesta klientu apkalpošanas centrā);
  • darījuma līgums vai tiesas spriedums, mantojuma apliecība (oriģināls);
  • līgums par dzīvojamās mājas uzturēšanu un apsaimniekošanu uz jaunā īpašnieka vārda;
  • apliecība vai izziņa par īpašuma tiesībām uz dzīvokli, mākslinieka darbnīcu vai neapdzīvojamo telpu līdz dzīvojamās mājas privatizācijai  – uz iepriekšēja īpašnieka vārda (nav obligāts);
  • atsavināšanas aizlieguma reģistrācijas gadījumā, tiesas lēmums vai dokuments no iestādes, uz kuras pieprasījuma pamata bija reģistrēts aizliegums par aizlieguma dzēšanu vai ķīlas reģistrācijas gadījumā  – kredītiestādes piekrišana veikt īpašnieka pārreģistrāciju.

Pakalpojumu iespējams pasūtīt:

  1. izmantojot portālā Kadastrs.lv pieejamo e-pakalpojumu “Pieteikums Valsts zemes dienesta pakalpojumam”. Šajā gadījumā pieprasījumu var neparakstīt ar elektronisko parakstu, jo ir veikta personas elektroniskā identifikācija. Pieprasījumam pievieno pakalpojuma izpildei nepieciešamos dokumentus (piemēram, pilnvarojuma dokumentu), kas noformēti atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un parakstīti ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu;
  2. nosūtot elektronisku iesniegumu (parakstītu ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu) uz jebkura Dienesta klientu apkalpošanas centra e - pasta adresi vai Dienesta oficiālo e - adresi;
  3. Elektroniski parakstītam iesniegumam jāpievieno normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā noformēti elektroniskie dokumenti, kuri nepieciešami pakalpojuma izpildei.
  4. klātienē pēc iepriekšēja pieraksta jebkurā Dienesta klientu apkalpošanas centrā. Pasūtot pakalpojumu Dienesta klientu apkalpošanas centrā, ir jāuzrāda personu apliecinošs dokuments – pase vai personas apliecība (ID karte), bet pilnvarotai personai – arī pilnvara.
  5. pa pastu (pakalpojuma izpilde tiks uzsākta tikai pēc personas identitātes pārbaudes Dienesta klientu apkalpošanas centrā).

    Dienests izziņu par īpašuma tiesībām uz dzīvokli, mākslinieka darbnīcu vai neapdzīvojamo telpu līdz dzīvojamās mājas privatizācijai sagatavo elektroniska dokumenta veidā. 

    Ja izziņu par īpašuma tiesībām uz dzīvokli, mākslinieka darbnīcu vai neapdzīvojamo telpu līdz dzīvojamās mājas privatizācijai vēlaties saņemt papīra veidā, papildus tiks piemērota maksa par pakalpojuma saņemšanu klātienē. Ja izziņu papīra veidā vēlaties saņemt pa pastu, pasūtījuma izpildes termiņā neieskaita piegādes laiku un papildus tiks piemērota maksa par pasta sūtījuma noformēšanu un nosūtīšanu saskaņā ar pasta sūtījumu piegādātāja izcenojumiem.  

    Pakalpojumu var saņemt:

    • pa e–pastu (dokuments, kas satur ierobežotas pieejamības informāciju, tajā skaitā fizisko personu datus, tiek aizsargāts ar paroli);
    • e–adresē;
    • portāla Kadastrs.lv sadaļā "Mans konts". Pakalpojuma saņēmējam datne portālā Kadastrs.lv būs pieejama 90 kalendārās dienas.
    • pa pastu;
    • klātienē pēc iepriekšēja pieraksta jebkurā Dienesta klientu apkalpošanas centrā. Saņemot dokumentu Dienesta klientu apkalpošanas centrā, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments - pase vai personas apliecība (ID karte).